
הקמתם עסק עבודות שיפוצים וצביעה? 5 טיפים שיעזרו לך לעבור את השנה הראשונה
אחד הכללים הידועים ביותר בעולם העסקים הוא, השנה הראשונה היא תמיד הכי קשה. אם מצליחים לשרוד ולעבור אותה בשלום מבלי לוותר ועם כלים מספיק חזקים לשנה השנייה, אזי שהרבה יותר קל להתקדם הלאה. באופן טבעי, יהיה הרבה יותר פשוט לנהל ולקיים את העסק בהמשך. במיוחד בעולם של עבודות שיפוצים ועבודות צביעה, שבו מעבר למעמסה הפיזית, ישנה המעמסה הנפשית של התהנל כבעל עסק עצמי בשוק בעל פוטנציאל עצום, אך גם תחרות רבה
השנה הראשונה נחשבת לשנה הקשה ביותר מכמה סיבות:
סיבה ראשונה, ברוב המקרים אין לעסק חדש מספיק משאבים ולכן הוא צריך להתנהל בחוכמה ובזהירות בשביל לצלוח אותה.
סיבה שנייה, באופן טבעי, אין לעסק קהל לקוחות גדול מספיק בשביל שהוא יוכל להרוויח.
סיבה שלישית, הוא מוצא את עצמו מתמודד עם שוק גדול, מפותח, שיש בו עסקים מספיק גדולים ומנוסים כבר.
סיבה רביעית, בשנה הראשונה יש הרבה מאוד הוצאות חיוניות שלא ניתן לוותר עליהן, בזמן שהרווחים הם מצומצמים אם בכלל קיימים.
אחת הדוגמאות הטובות לכך הוא עסק עבודות שיפוצים וצביעה. זו דוגמא טובה מאחר ומי שמעוניין לפתוח עסק בתחום זה, צריך לדעת שהוא יידרש לבצע הוצאות גדולות מאוד (רכב, ציוד, חומרים) בשביל שיוכל לספק שירותים, בזמן שאין לו הכנסות, כי אין לו מספיק לקוחות, והוא מתחרה בשוק מאוד גדול, מגוון, מול בעלי מקצוע וחברות המספקות שירותים בתחום זה.
איך עושים את זה נכון ושורדים את השנה הראשונה?
בחלק זה של המאמר, אנחנו נציג בפניכם חמישה טיפים כיצד להקים עסק שיפוצים וצביעה ולצלוח את השנה הראשונה, על מנת שתוכלו להיכנס אל השנה השנייה בצורה נכונה.
טיפ ראשון – תכנון כלכלי נכון
אחת הבעיות של בעלי עסקים בשנה הראשונה היא, שהם מבזבזים יותר מדי כסף בזמן שאין להם. יתרה מזו, הם מבזבזים כסף בצורה לא חכמה. לכן החוכמה היא לעבוד על פי תוכנית. לעבוד עם כלים שיכולים לעזור בתכנון כלכלי נכון.
למשל, אם משתמשים בכלי כמו חשבונית אונליין, אז הרבה יותר קל לעקוב אחרי הוצאות והכנסות, קל יותר לנהל את התהליכים הכספיים של העסק. חשוב להשתמש בכלים נכונים בשביל לעבוד נכון.
טיפ שני – שיווק חכם
הדרך הטובה ביותר שעומדת בפני עסק לשיפוצים וצביעה להיחשף בפני לקוחות היא שיווק חכם. זה מתחיל מהמלצות של לקוחות, מכרים ובני משפחה, זה ממשיך עם השקעה כספית לקמפיינים בגוגל ורשתות חברתיות באופן ממוקד וספציפי, ואפשר גם להשתמש בשיטות נוספות שמטרתן להביא לחשיפה ממוקדת ונכונה.
טיפ שלישי – תמחור נכון
עסק בתחילת דרכו צריך לדעת כיצד לתמחר את עבודותיו בצורה נכונה. מומלץ לא לגבות מחירים גבוהים מדי, אז לקוחות לא ירצו להזמין אותו, מנגד גם לא לגבות מחיר נמוך מדי שלא יכסה את ההוצאות. לכן רצוי ללמוד על מחירונים בתחום ואז להחליט כמה לגבות.
טיפ רביעי – לא לוותר על אף עבודה
בעלי מקצוע חדשים בתחום השיפוצים והצביעה, צריכים להיות מוכנים לקחת כל עבודה שמציעים להם. כך הם יוצרים לעצמם שם, כך הם יוצרים בסיס לקוחות, וכן הם יכולים לייצר לעצמם הכנסות, גם אם לא גבוהות עדיין זה יכול לשרת אותם.
טיפ חמישי – ייחודיות
ישנם הרבה מאוד בעלי מקצוע בתחום השיפוצים והצביעה. באופן טבעי, חלק גדול מהם וותיקים ומנוסים יותר. אם רוצים להצליח בתחום, חייבים לייצר ייחודיות. זה יכול הדבר שימשוך את הלקוחות אל העסק החדש. חשוב לומר, הייחודיות חייבת להיות עקבית, להתקיים כל הזמן, וכן רצוי מאוד לחדש אותה מעת לעת עם דברים חדשים ולא מוכרים שיכולים להפתיע את הלקוחות.